8 Şubat 2014 Cumartesi

Ebem kuşağı:))


Ebem kuşağı gökkuşağı çıkmadan hemen önce beliren çizgiymiş, bana hep çok masalsı gelmiştir ebem kuşağı demek daha sıcak daha samimi,annanelerimizin anlattığı masallarda geçenler gibi...

Yağmur yağınca belki hüzünlenenlerdensiniz belkide huzur duyanlardan...Ben huzur duyanlardanım:)Hele birde yağmurun hemen arkasına güneş çıkar ve ebem kuşağına yol çizerse değmeyin keyfime,çok mutlu olurum...Hangi yaşta olursa olsun ebem kuşağını görüp de mutlu olmayan var mıdır acaba??
Ebem kuşağı, birçok şairin dilinden de düşmemiştir sık sık kullanmışlardır bu güzelll kelimeyi :

seninle bir yağmur başlıyor iplik iplik,
bir güzellik doğuyor yüreğime şiirden.
martılar konuyor omuzlarıma,
 gözlerin istanbul oluyor birden.
akşamlardan, gecelerden, senden uzağım
şiirlerim rüzgardır uzak dağlardan esen
 durgun sular gibi azalacağım
bir gün, birdenbire çıkıp gelmesen.
şarkılarla geleceksin, duygulu, ince
yalnız gözlerime bak diyeceksin.
ellerim usulca ellerine değince
kaybolup gideceksin
bir elim seni çizecek bütün pencerelere
bir elim seni silecek. 
kalbim: ebemkuşağı; günde bin kere
senin için yeni baştan can kesilecek.
ne güzel seni bulmak bütün yüzlerde
sonra seni kaybetmek hemen her yerde
ne güzel bineceğim vapurları kaçırmak
yapayalnız kalmak iskelelerde.
seninle bir yağmur başlıyor iplik iplik,
bir güzellik doğuyor yüreğime şiirden.
martılar konuyor omuzlarıma,
gözlerin istanbul oluyor birden.

Yavuz Bülent Bakiler


 

Macera – Orhan Veli Kanık

ORHAN VELİ KANIK MACERA
Küçüktüm, küçücüktüm,
Oltayı attım denize
Üşüşüverdi balıklar,
Denizi gördüm.
Bir uçurtma yaptım, telli duvaklı;
Kuyruğu ebemkuşağı renginde;
Bir salıverdim gökyüzüne;
Gökyüzünü gördüm.
 Büyüdüm issiz kaldım, aç kaldım;
Para kazanmak gerekti;
Girdim insanların içine,
İnsanları gördüm
Ne yardan geçerim, ne serden;
Ne denizlerden, ne gökyüzünden ama…
Bırakmıyor son gördüğüm,
bırakmıyor geçim derdi
 Oymuş, diyorum, zavallı sairin
Görüp göreceği.

Orhan Veli Kanık

  Ve daha birçokları var içinde ebemkuşağı geçen:))
Bu foto ise benim evimin balkonundan çektiğim bir ebem kuşağı:))





Bir ebemkuşağı kadar renkli,huzurlu geçsin hafta sonuzuz:))

2 yorum:

  1. Gökkuşağını çok severim, aslında yağmuru da severim. Yağmurda bahçe botlarıyla şapada şupada yürümeyi de, sevdiğimle el ele bir şemsiyenin altında yürümeyi de, camın kenarında elimde kahvemle hüzünlenmeyi de severim. Ama yağmurdan daha çok kar severim yağmur bana kızmasın :D Hayatımda gördüğüm en güzel ve en çarpıcı gökkuşağı kızıl meydanda karşıma çıkmıştı. Belki de mekanın mistik yanı daha çarpıcı kılmıştı :) hemen de fotoğraflamıştım aslında... acaba nerde o fotoğraf :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında ben de karı daha çok severim ama hasretim senelerdir:( Ben de karın üstünde yürümeyi severim gökyüzü pespembe olur botların gıcır gıcır eder yürürken ve yumuşaçık bir hava olur...Çok özledim çok...Ben o gökkuşağı resmini merak ettim merakla bekliyorum:)

      Sil